Black Hawk Down

観終わったあとで、Hootの下のセリフの意味が理解できました。

Hoot: "When I go home people'll ask me, "Hey Hoot, why do you do it man? What, you some kinda war junkie?" You know what I'll say? I won't say a goddamn word. Why? They won't understand. They won't understand why we do it. They won't understand that it's about the men next to you, and that's it. That's all it is."

「地元に帰ればみんな俺にこう聞く。『お前はなんで戦争なんか行くんだ?戦争中毒なのか?』俺は何も答えない。彼らにはわかりっこないからさ。なんで俺たちが戦ってるのか。俺らは隣りで戦ってる奴のために戦ってる。ただそれだけなんだ。」